Hruboskalsko

Hrad Valdštejn

Dnes nás čeká další dobrodružný výlet do skal. Ráno odjíždíme do vesničky Mašov, kde zaparkujeme a dál šlapeme pěkně po svých po červené značce. Tak žádné ulévání a jde se. Prvním cílem jsou dřevěné sochy, každá z jiného dřeva a každá prý má určitou magickou sílu a moc. Kousíček nad sochami je náš další cíl, rozhledna Hlavatice, na kterou samozřejmě všichni vyšplháme a užijeme si krásného výhledu. Pokračujeme dále po červené k rozcestníku U Konic, kde odbočíme na neznačenou stezku a jdeme ke Kalvárii u Valdštejna, tři impozantní kříže na vrcholku kopce. Odsud pokračujeme po neznačené cestě mezi skalami, až narazíme na zelenou, po které pokračujeme až na hrad Valdštejn. Ten je zajímavý především tím,  že na něj můžu i já a Lilly. Ne tedy všude, do obytných sálů nás nepustí, ale jinak můžeme prolézat úplně všechno. Co taky nějaké načančané pokoje, prolejzačky venku jsou mnohem lepší. Valdštejn je z části zřícenina, takže je tady k prozkoumání spousta rozpadlých zdí, vyhlídek a hradeb.

Skalní město

Z Valdštejna pokračujeme stále po červené k rozcestníku U Kavčin a odsud po modré do skalního města. Mimo jiné na nás čeká Kapela s Kapelníkem a spousta skalních vyhlídek. Jdeme stále po modré, opouštíme skalní město a pokračujeme lesem kolem spousty pramenů až k rozcestníku Antonínův pramen.

Hrubá skála

Dále putujeme po žluté značce kolem další spousty skal až k symbolickému hřbitovu horolezců, na Mariánskou a Zámeckou vyhlídku. Z té se vracíme kousek zpět a po neznačené cestě scházíme na silnici a napojujeme se na modrou značku. Po té jdeme až k pověstné Myší díře. To je taková uzoučká průrva ve skalách, ve které jsou vybudované schody. Je tam poměrně tma a vlhko, ale my se nebojíme a neohroženě se Myší dírou vydáváme vzhůru. Kdepak to asi končí?  To už se otepluje a objevuje se kousek nebe. A ejhle, vylezli jsem u zámku Hrubá skála. Podle tohoto místa, dostalo zdejší Skalní město svůj název. Ze zámku je dnes krásný hotel. Nevadí, nás by tam stejně nepustily a ze skalních vyhlídek jsme si zámek užili dostatečně. U zámku funguje několik občerstvení, takže si tu trochu odpočineme a dáme oběd.

Obrazy ve skalách

Jdeme zpět Myší dírou a pokračujeme po modré značce na Adamovo lože, které je dnes již dost poničené od turistů. Kolem skal pokračujeme až k arboretu Bukovina do stejnojmenné vesnice. U rozcestníku Bukovina se vydáváme dál po červené směr vyhlídka na Kapelu. Pokračujeme přes skalní město a další vyhlídky až k rozcestníku Jižní sedlo. Tedy téměř k němu, my jsme si cestu trochu zkrátili a před rozcestníkem jsme seběhli na modrou značku a pokračovali směr Kopicův statek. Tam jsou v lese skryté skály a v nich jsou vytesané různé obrazy a výjevy z dějin. Je to moc krásné a zajímavé. A taky trochu tajemné. Už se schyluje k večeru a v lese začíná být tma. Od Kopicova statku se vracíme zpět na rozcestník Jižní sedlo a jdeme dále po červené k rozcestníku U Kavčin a na hrad Valdštejn. Tady musíme jít kus stejnou cestou, jako jsme šli dopoledne. Z Valdštejna jdeme k rozcestníku U Konic, kde odbočujeme po žluté ještě do jednoho malého skalního města. Po stejné cestě se vrácíme zpět a pokračujeme po neznačené cestě až pod rozlednu Hlavatice a znovu kolem dřevěných soch k autu.

Bylo toho dnes opravdu hodně a máme toho v nohách a tlapkách, že s nimi sotva pleteme. Ale vše jsme zdolali a bylo to opravdu moc krásné a zajímavé.