Z Kvildy k pramenům Vltavy

Kvilda

Dnes se vydáme na výpravu, která povede z Kvildy k pramenům Vltavy – největší a nejdelší české řeky. Ráno jsme popojeli autem, abychom si usnadnili náš naplánovaný dlouhý okruh. Kvilda je nejvýše položenou v obcí v České republice a je jedním z nejvýznamnějších rekreačních středisek na Šumavě. Tady jsme počkali na autobus, který nás popovezl do zastávky Svinná Lada. Odsud už jsme šli pěkně po svých okružní výlet zpět do Kvildy.

Chalupská slať

Ze zastávky Svinná Lada jsme se vydali po zelené značce prohlédnout si Chalupskou slať. Slať je jednou ze tří přístupných na Šumavě. Vede k ní upravená trasa, která končí výhledem na největší rašelinové jezírko u nás. Poblíže je také infocentrum, kde dostaneme spoustu zajímavých prospektů a informací.

Rozhledna Vyhlídka

Z Chalupské slati jsme se vydali pěkně do kopečka po žluté značce. Asi po kilometru jsme došli k malé dřevěné rozhledně Vyhlídka. Rozhledna není příliš vysoká, navíc je schovaná v lese, takže výhled z ní není žádný. Je to, ale příjemné místo k odpočinku, nahoře na rozhledně je dřevěná lavička, na které je možné posvačit.

Zaniklá obec Knížecí pláně

Z Vyhlídky pokračujeme po žluté značce až k rozcestníku, který nás vede k zaniklé obci Knížecí pláně, kde se nachází příjemná restaurace Hájenka. Před restaurací je velmi pěkné posezení. Mají tu dostatek jídla i pití na posilněnou. Páníčkové vřele doporučují místní specialitu,  a to Pralinkové knedlíky. Jedná se o rumové pralinky zabalené v bramborovém těstě, přelité žahourem a ozdobené šlehačkou. Kalorická bomba, ale na takovém výletě se na nějaké ty kalorie nekouká. Taky já jsem dostala nějakou mňamku.Odpočinuli jsme si a šlapeme dál po modré značce až k rozcestníku Knížecí pláně, kde odbočujem po červené značce ke hřbitovu a rozvalinám kostela.

Zaniklá obec Bučina

Stejnou cestou se vracíme zpět na původní modrou značku, po které pokračujeme až do zaniklé obce Bučina. V místním hotelové restauraci Alpská vyhlídka se páníčkové občerstvili pivem a kofolou. Já jsem si zatím prohlížela místní jezírka, ve kterých plavali krásní pstruzi. Majitel hotelu nechal na svém pozemku vybudovat muzeum Železné opony. Smutné, ale pravdivé svědectví dob, naštěstí minulých, na které by se nemělo nikdy zapomenout.

Prameny Vltavy

Z Bučiny pokračujeme po červené značce k pramenům Vltavy. Kolem pramene jsou informační tabule a pěkné upravené dřevěné cesty a lávky. Pramen hlídá dřevěná socha. Páníčci doplnili vodu do lahviček a chtěli pokračovat. Já už jsem toho měla ale dost, byla jsem moc unavená, protože bylo hrozné horko. Lehla jsem si tedy dobrovolně do Vltavy a chladila jsme se. Proto páníčkové vyhlásili delší pouzu na mojí relaxaci. Když jsem si odpočinula, dali jsme se na závěrečnou část cesty po modré značce až do Kvildy, kde na nás čekalo naše autíčko.