Příhrazské skály

Jeden jediný výlet bez použití auta – výlet do Příhrazských skal. Vyrážíme ráno od naší chaty po malé silnici kolem campu k hasičské nádrži, kde se napojujeme na červenou značku.  Po té putujeme pěkně do kopečka přes rozkvetlé louky až k restauraci Krásná vyhlídka, která je, bohužel, v rekonstrukci.  Z plánovaného občerstvení není tedy nic, ale nevadí. Máme dobrý čas a na nějaký ten gáblík jistě narazíme na další cestě.  Pokračujeme dále po červené až ke Studenému průchodu. Studený průchod je úzká puklina mezi skalami, kde se nezahřejeme ani v horkých letních měsících. Osvěžení pokračujeme dál až na Drábské světničky.

Drábské světničky

Drábské světničky jsou moc krásné a turisty hojně navštěvované. Jde vlastně o zbytky skalního hradu, ze kterého do dnešních časů zbylo asi 18 světniček vytesaných do skal. Leze se do nich po můstcích a žebřících a na mnoha místech se návštěvníci musí přidržovat řetězů. Určitě bychom to s Lilly zvládly, ale páníčkové rozhodli, že se tam půjdou podívat sami a přivázali nás k zábradlí. Byla to tedy pěkná potupa. Svůj nesouhlas jsme celému okolí sdělovaly svým hlasitým štěkáním.

Skály, skály  a zase skály

Držíme se stále červené značky, po které putujeme dále ke zřícenině skalního hradu Klamorna.  Odsud pokračujeme přes rozvaliny Píčova statku k rozcestníku Skalka a do vesničky Zásadka, kde si odpočineme a dáme zasloužený oběd.  Kousek musíme jít po silnici až k rozcestníku Pod Valečovem, kde značka uhybá do skal ke zřícenině dalšího skalního hradu Valečov. Z Valečova putujeme skalami zpět k rozcestníku Skalka. Opustíme červenou značku a pokračujeme po modré k rozcestník Obětní kámen – jih, Obětní kámen – sever, studánku Hrdinka až k rozcestníku Černá louže.  Modrá značka je za námi a nyní jdeme po žluté značce k rozcestníku U věže a domů.

Po celou cestu nás provází skály, skalní vyhlídky, průchody, průrvy a trhliny, skalní hřiby a převisy. Ani jedna se výšek nebojíme, takže páníčkové pořád jen křičí povely „Neskákejte z těch skal!, Dál od kraje!“apodobné. Je to zábava. Jsme mnohem rychlejší než oni a pořád chceme něco prozkoumávat. Lilly je drobounká a zvědavá. Vleze do každé díry a pukliny. Nakonec nás páníčkové raději brali na vodítko. Prý, že nemáme pud sebezáchovy.